Új jelszó kérése
MYLA MAGAZIN - STÍLUS, ÉLETMÓD, KREATÍV TIPPEK
2012.10.09 09:24

18 tipp, hogy jól aludj minden éjszaka

Az emberek 70%-át időnként, 30%-át rendszeresen gyötrik alvási problémák, úgy mint: nehezen alszik el, sokat forgolódik álmában, többször felébred éjszaka és nehezen vagy egyáltalán nem tud visszaaludni.

 

18 tipp, hogy jól aludj minden éjszaka

 

 

 

1. Feküdj le minden este ugyanabban az időpontban! Még hétvégén is! Ha beáll erre a rutinra a biológiai órád, sokkal jobban fogsz tudni pihenni.

 

 

 

2. Vezess alvási naplót, legalább két hétig! Jegyezz fel mindent, ami az alváshoz kapcsolódik (mikor fekszel le, mennyi ideig tartott, amíg elaludtál, hogyan ébredtél reggel), és mindent, ami befolyásolhatja az alvást (mikor és mit vacsoráztál, mit csináltál lefekvés előtt, stb). Hasonlítsd össze ezeket azzal, hogyan aludtál aznap, és így látni fogod, hogy milyen feltételek kellenek számodra az ideális alváshoz.

 


3. Sokan nem tudják, hogy a nikotin is serkentő hatású szer, így akadályozza a jó alvást. Nem beszélve arról, hogy a dohányzás légzési rendellenességeket okozhat, mely szintén gátolja a pihentető alvást. Így ez még egy jó ok arra, hogy abbahagyd a dohányzást!

 


4. Egyes gyógyszerek is okozhatnak álmatlanságot (pl. magas vérnyomás elleni szerek, vagy az antidepresszánsok). Ha szedsz ilyeneket, beszéld meg az orvosoddal, hogy lehet-e hatása az alvásra!

 


5. Ha tornázol, vagy edzésre jársz, vedd figyelembe, hogy a testmozgás megemeli a test hőjét (30 perc intenzív aerob edzés kb. 4 órán keresztül), ez pedig gátolja az alvást.

 


6. Délután két óra után már ne fogyassz kávét, teát vagy kólát, mert a koffein a fogyasztástól számítva még 8 órán keresztül hat.

 

 

 

7. Ne feküdj le úgy aludni, hogy valami megoldatlan problémán jár az agyad! Helyette inkább írd le az aggályaidat minden este, és egyből írj is rájuk egy megoldást. Így a problémákat egyfajta cselekvési tervvé alakítod, és az ágyban már nem jártatod rajtuk az agyad.

 


8. Szánj elég időt, hogy egy nap végén átállj az esti pihenésre. Az alvást nem egy kapcsológomb működteti, hanem fokozatosan kell visszavenned a napi tempóból. A legjobb, ha három 20 perces szakasszal zárod a napodat. Első 20 perc: másnapi előkészületek (ruhák kikészítése, táskába való bepakolás), második 20 perc: esti tisztálkodás (zuhanyzás, testápolás, fogmosás), utolsó 20 perc: feküdj be az ágyba, olvass vagy relaxálj.

 


9. Lefekvés előtt már legalább két órával ne igyál alkoholt!

 


10. Vacsorára csak könnyű, lehetőleg édes ételeket fogyassz! Ideális a vajas-mézes pirítós, joghurt, és igyál nem izgató hatású gyógyteát!

 


11. Esténként hallgass relaxációs zenéket.

 


12. A hálószobába legyen kellemesen hűvős hőmérséklet. Jó ötlet, ha alvás előtt forró fürdőt vagy zuhanyt veszel, mely ideiglenes megemeli a tested hőmérsékletét.

 


13. Használj a hálószobában alvást elősegítő, természetes illóolajokat, melyek segítenek a mélyebb ellazulásban, ezáltal a pihentetőbb alvásban. Ilyen illat a levendula, a kamilla, az ylang-ylang. Akár a párnahuzatodra is spriccelhetsz belőlük.

 


14. Áramtalaníts minden elektromos készüléket a hálószobában, azaz ne csak kikapcsold őket, hanem húzd is ki a csatlakozókat a konnektorból!

 


15. Legyen minél sötétebb a szobában.

 


16. Ellenőrizd a párnád helyzetét! Legyen kényelmes, és a lehető legjobban tartsa a gerincet és a nyakat, anélkül, hogy megemelné azokat. Ha hason fekszel, legyen a párnád minél alacsonyabb!

 


17. Lélegezz mélyeket! Ez csökkenti a pulzusszámot és a vérnyomást, ellazítja a testet, jó alapozás az alváshoz.

 

Egy jó módszer: lélegezz be 5 mp-ig, majd 3 mp-ig tartsd bent a levegő, és számolj 5-ig, míg kilélegzed. Ezt eleinte nyolcszor ismételd, majd fokozatosan növeld 15-re az ismétlések számát.

 


18. Ha éjszaka felébredsz, a legjobb, ha azonnal megpróbálsz visszaaludni. Lélegezz mélyeket, próbálj relaxálni. Az alvással foglalkozó könyvek szerint ha 15 percen belül nem tudsz visszaaludni, akkor kelj fel az ágyból, és végezz valami nagyon pihentető, relaxáló dolgot (pl. jóga, lábmasszírozás), még újra el nem álmosodsz.

Webáruház készítés